دندان درآوردن نوزاد | زمان و علائم دندان درآوردن نوزاد
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دندان درآوردن نوزاد، زمان و علائم دندان درآوردن نوزاد

مادران باید آموزش های صحیح و اصولی را در مورد نوزادان یاد بگیرند تا بتوانند سلامت نوزادشان را تضمین کنند. فرآیند رشد دندان و دندان درآوردن نوزاد یکی از مسائلی است که باید مادران اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشند تا بتوانند از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

مادران باید از انجام اقدامات هیجانی و غیراصولی خودداری کنند تا فرآیند رشد دندان نوزادان با مشکلی رو به رو نشود در این شرایط باید از مشاور کودک کمک بخواهید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد و شما را راهنمایی کند.

دندان درآوردن نوزادان
دندان در آوردن نوزادان با خارش لثه شروع می شود. روند دندان درآوردن در نوزادان متفاوت می باشد و بر اساس نظر دندانپزشکان روند دندان درآوردن در نوزادان ارثی می باشد و برخی زودتر و برخی دیرتر دندان در می آورند.

در این شرایط مادران باید اطلاعات خود را افزایش دهند و نکات لازم را بدانند و رعایت کنند تا در این خصوص با مشکلات کمتری رو به رو شوند. در ادامه این مقاله به بررسی این نکات می پردازیم:

ترتیب رشد دندان ها در نوزادان
ترتیب رشد دندان ها در نوزادان شبیه به هم نمی باشد در بسیاری از نوزادان در ابتدا دو دندان پایینی یا دو دندان بالایی شروع به رشد می کنند.

در برخی از آن ها ممکن است چند دندان به طور همزمان شروع به رشد کنند اما رایج ترین شکلی رشد دندان ها به تعداد کم یعنی دو دندان در پایین یا دو دندان در بالا می باشد.

علائم فیزیکی دندان در آوردن نوزاد
زمانی که نوزادان دندان در می آورند با علائم فیزیکی رو به رو می شوند که در بسیاری از نوزادان نشانه های زیر دیده می شود که عبارت اند از:

خارش لثه
بی قراری در شب
تغییر موقت در رنگ مدفوع
تب
گریه کودک و بی وقت
تاول های خفیف تا کمی شدید در لثه
گونه های قرمز
بیرون ریزی آب دهان
التهاب
کاهش خارش لثه در نوزادان
بر اساس مطالبی که بیان شده است نوزادان در دوران درآوردن دندان با علایمی رو به رو می شوند و به گفته دندانپزشک متخصص آن ها درد زیادی را دریافت نمی کنند اما خارش لثه ها باعث ناراحتی و بی قراری آن ها می شود.

خارش لثه ها احساس ناخوشایندی در آن ها به وجود می آورد و این مسئله باعث می شود تا نوزادان اشیا را داخل دهانشان قرار داده و فشار دهند البته ژل های بهداشتی در داروخانه ها موجود می باشد که باعث کم شدن این احساس ناخوشایند شده و در آرام کردن نوزاد نقش بسیار مهمی دارد و کمک کننده می باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-دندان درآوردن نوزاد | زمان و علائم دندان درآوردن نوزاد





:: برچسب‌ها: دندان درآوردن , علائم دندان درآوردن نوزاد , دندان نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: